Pozycjonowanie i optymalizacja

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to działania, dzięki którym dana strona internetową uzyska jak najwyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google

SEO i SEM

Jednym z podstawowych elementów pozycjonowania strony internetowej czy sklepu jest skrupulatna i dokładna optymalizacja treści i kodu strony. SEO (ang. Search Engine Optimization). Kolejnym działaniem pozycjonera serwisu internetowego jest pozyskanie wartościowych linków kierujących do tejże strony (link building).
SEM (ang. Search Engine Marketing), czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych to działania wykorzystujące promocję Twojej strony www, do których należą kampanie linków sponsorowanych: reklama kontekstowa (np. AdWords firmy Google) wyświetlana na zewnętrznych stronach internetowych lub reklama sponsorowana wyświetlana bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwarki użytkownika. Mają one na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, czyli frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników.

Oferta na pozycjonowanie strony www jest indywidualna!

Analiza strony

Analiza strony internetowej

Ta podstawowa, techniczna analiza pokaże potencjał Twojej witryny (jej mocne i słabe strony) i jest w zasadzie niezbędna, aby zaplanować optymalne działania, które przełożą się na Twój realny zysk z pozycjonowania strony www. Wstępny audyt strony internetowej wykonujemy bezpłatnie (tylko na naszych klientów) i to na jego podstawie dostosowujemy ofertę na indywidualne pozycjonowanie każdego serwisu internetowego.

Przeanalizujemy Twoją stronę internetową pod kątem:

  1. Technicznej budowy serwisu
  2. Dostępności strony dla robotów wyszukiwarek
  3. Przystosowania strony do urządzeń mobilnych
  4. Czasu ładowania na różnych urządzeniach (desktop, mobile, tablet)
  5. Podstawowej analizy linków przychodzących
  6. Potencjału treści na stronie (ilość słów, znaków, nagłówków itp.)
  7. Zgodności fraz kluczowych*
  8. Widoczności strony w mapach Google
  9. Widoczności w mediach społecznościowych

*Analiza fraz kluczowych

Obowiązkowa czynność, którą musimy przeprowadzić, by zacząć pozycjonować stronę internetową! Dogłębna analiza słów kluczowych to podstawowe działanie przed rozpoczęciem pozycjonowania! Prawidłowo wybrane frazy kluczowe powinny jasno określać ofertę produktów, usługi i tematykę danej strony. Dobrze przeprowadzona analiza fraz kluczowych gwarantuje, że użytkownicy, którzy pojawią się na naszej stronie, będą tymi, którzy są zainteresowani jej treściami i ofertą, którą prezentuje witryna. Kluczem do sukcesu jest to by precyzyjnie określić słowa kluczowe dla każdej podstrony naszego serwisu, aby ruch użytkowników z wyszukiwarki był przekierowany dokładnie w miejsce, które chcemy, aby odwiedzili.

Technologia CMS

Niezawodny WordPress

Technologia jako jeden z podstawowych elementów, z którym musimy się zapoznać i przeanalizować. To nic innego jak wykonanie witryny internetowej w technologii umożliwiającej wyszukiwarce przetworzenie treści strony.

Nasze serwisy realizujemy głównie na podstawie najpopularniejszego systemu CMS: WordPress, który polecamy nie tylko ze względu na łatwość edycji (WordPress posiada wyjątkowo łatwy w obsłudze interfejs), ale także ze względów na pozycjonowanie i optymalizację strony opartej na tym CMS-ie. Silnik WP jest lekki i powstał z myślą o wyszukiwarkach internetowych. Podczas jego wdrażania, szczególną uwagę zwracamy na poprawne zakodowanie motywu, które również przekłada się, na szybkość ładowania strony a co za tym idzie na jej pozycjonowanie. Strona internetowa oparta o WordPress, stworzona jest przy użyciu języka HTML. Oznacza to, że wiele elementów wpływających na pozycjonowanie strony, takich jak tytuł strony, rodzaje nagłówków, opisy zdjęć (alt), możemy modyfikować bezpośrednio w jej plikach. Sam kod HTML napisany zgodnie ze standardami pozycjonowania stron ma znaczenie z punktu widzenia oceny strony internetowej przez Google. Dodatkowym atutem WordPressa jest ogromna ilość wtyczek, które instalujemy i aktualizujemy. Wykorzystujemy tylko te sprawdzone i bezpieczne!

Instalujemy niezbędną i niezawodną wtyczkę Yoast SEO, która oferuje wiele funkcjonalności w dziedzinie optymalizacji strony (SEO):

  • możliwość dodania dwóch istotnych z punktu widzenia wyszukiwarki Google meta tagów: title i description,
  • możliwość wygenerowania podglądu strony w rankingu Google,
  • bezpośredniego audytu treści w trakcie publikacji (podpowiedzi jak napisać poprawnie treść- pod względem SEO)
  • automatyczne tworzenie mapy XML witryny (mapa XML to informacje dla robotów Google, wskazuje które podstrony serwisu powinny być indeksowane, oraz wskazuje ich hierarchie ważności).

WooCommerce

Popularna na całym świecie wtyczka, która umożliwia nam sprzedaż produktów w Internecie. Wykorzystujemy WooComerce w sklepie internetowym opartym na WordPressie. Więcej informacji w zakładce Sklep Internetowy

Ranking www

Rankig stron internetowych

„Ranking strony” to kolejność, w jakiej wyszukiwarka internetowa np. Google wyświetla wyniki na zapytanie: wpisaną przez internautę frazy! Podczas etapu wstępnej analizy, korzystamy z wielu profesjonalnych narzędzi i sprawdzamy jak Państwa witryna, wyświetla się w wyszukiwarkach. Należy pamiętać, że ranking stron internetowych się zmienia a za stabilną pozycją strony w rankingu stoi wielu specjalistów SEO wprowadzających zmiany na stronie, takie jak: aktualizacje treści, oprogramowania, wtyczek itd.

Jeżeli Twoja strona znajdzie się na szczycie wyników w wyszukiwarce Google to SUPER! – wygeneruje większy ruch na stronie, a co za tym idzie większą sprzedaż. Jednak po osiągnięciu tego wyniku nie można spocząć na laurach. W niedługim czasie Twoja strona internetowa może spaść w wynikach w Google. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta, to ogromna konkurencja na rynku! Dzisiaj każda z firm chce się skutecznie wypromować poprzez stronę internetową. Dodatkowym czynnikiem jest też aktualizowanie algorytmów Google, które nieustannie udoskonala i analizuje. Każda większa aktualizacja to nowe czynniki rankingowe. Nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich zmian, które wprowadzi Google.

Aby zapobiegać utracie pozycji, w rankingu Google należy pamiętać o wartościowych i merytorycznej treści na stronie, wartościowych linkach, które kierują do Twojego serwisu, a także reakcji na zmiany i nowości, które wprowadza Twoja konkurencja. Bezpieczeństwo (SSL) i aktualizacje serwisu.

Widoczność fraz

Widoczność fraz kluczowych

„Widoczność” to między innymi suma wyświetleń witryny na wszystkie frazy, na które jest widoczna — identyfikacja słów, fraz kluczowych, których liczbę sumujemy — dodajemy liczbę wyświetleń wszystkich fraz. Im więcej fraz (tematycznie ze sobą powiązanych) tym lepiej dla ogólnego wyniku pozycjonowania.

Narzędzia

Monitorowanie w Google Search Console (GSC) + Google API, Senuto czy Ahrefs to profesjonalne narzędzia, które umożliwiają dokładne monitorowanie i analizę danych na temat widoczności strony. Dzięki GSC mamy rzetelny obraz jak nasza witryna wygląda w wynikach wyszukiwania oraz dowiadujemy się wielu informacji na temat: widoczności strony, liczby wejść z wyszukiwarki Google, źródeł (organicznych wyników) wejść na stronę np. z Map Google czy grafiki. Jak strona jest klikalna (wykres współczynnika klikalności strony w wyszukiwarce CTR), wpisywanych fraz, na które strona się wyświetliła. Dodatkowo: średniej pozycji, jaką dla danej frazy uzyskuje witryna, wykrytych błędach w funkcjonowaniu serwisu, itd.

Zastosowanie zebranych informacji

W przypadku stron firmowych analizujemy podstrony np. z usługami i wybieramy konkretne frazy do pozycjonowania. W przypadku sklepów internetowych wybieramy strony produktów np. te, które znajdują się blisko pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania i aby bardziej je zoptymalizować, powiększamy opis itp.

Treść na stronie

Indeksacja strony w internetowej wyszukiwarce Google

Indeksacja to działanie, które ma na celu uwidocznienie strony dla robotów wyszukiwarek. Boty Google dokonują analizy wszystkich treści na podstronach. By dokonały dokładniejszej indeksacji treści na stronie, tworzymy mapy stron i zgłaszamy je za pośrednictwem Google Search Console. Im większa liczba zindeksowanych podstron na Twojej witrynie, tym lepiej. Serwis internetowy, który jest często i regularnie aktualizowany, roboty wyszukiwarki odwiedzają częściej. Dodatkowym atutem jest stopniowe i systematyczne budowanie treści na stronie, to działanie sprawia, że uzyskamy indeksacje kolejnych podstron.

Merytoryczna zawartość witryny internetowej

Unikalne treści na stronie to bardzo ważny element w procesie pozycjonowania. Zjawisko Duplicate contetnt (należy unikać powielania treści), może mieć, negatywny wpływ na pozycjonowanie serwisu. Pamiętajmy, że im więcej treści tym lepiej, musi być ona merytoryczna i nie powinna kopiować treści z innej strony (nie tylko ze względu na prawa autorskie!). Prawidłowym działaniem SEO jest wprowadzanie treści wzbogaconej o elementy graficzne. Popularne zdjęcia z opisem alt, tabele, nagłówki (H1- H6) czy listy numeryczne. Kontent powinien być prawidłowo zredagowany i precyzyjnie opisywać to co chcemy zaprezentować: produkty, usługi. Należy unikać treści ukierunkowanej tylko na frazy kluczowe w celu lepszego pozycjonowania. Takie działanie nie spowoduje zwiększenia ruchu na naszej witrynie, może negatywnie wpłynąć na jej pozycjonowanie.

Domena internetowa

Historia domeny internetowej

Jeżeli planujemy rejestrację nowej domeny, warto przeprowadzić analizę jej historii. Zła historia domeny gdy np. strona mogła być wcześnie ukarana przez Google, lub znajdowały się na stronie treści niezgodne z prawem, może mieć duży wpływ na ranking serwisu w wynikach wyszukiwania. By poznać historię domeny, sprawdzamy jej indeksacje. Korzystamy z wielu profesjonalnych narzędzi, Raport Przejrzystości Google, Google Search Console, Google Analytics, Wayback Machine czy narzędzia Whois. Wpływ na pozycjonowanie strony www ma również wiek domeny. Starsza domena, która posiada już swoją historię to dodatkowy plus, dlatego, polecamy rejestracje domeny jak naj wcześniej i by nie rezygnować z domen, które mają już kilka lat.

Przewiń do góry